Częste pytania

Logo firmowe – dlaczego jest takie ważne?

Praktycznie w każdym miejscu, czy to w domu, biurze, kuchni, otaczają nas symbole różnych firm. Z pewnością większość z nas rozpozna bez trudu ponad połowę z nich. Logo, bo o nim mowa, to podstawowy znak i element budowania marki, m.in. dzięki niemu rozpoznawana jest dana firma czy produkt. Niewątpliwie o sukcesie marki możemy mówić, gdy logo wbije się do świadomości klientów do tego stopnia, że po tym jak raz na nie spojrzą, od razu są w stanie połączyć z danym produktem lub firmą. . Czy ten znaczek jednak ma faktycznie aż takie znaczenie?

Znak marki

Logo firmowe to podstawowy znak, z którym kojarzona jest nasza marka – firma, produkt, usługa.. Sam proces tworzenia go składa się przede wszystkim z wnikliwej analizy, po której dopiero przechodzi się do pierwszych koncepcji. Istnieje wykaz warunków, jakie logo powinno spełniać, między innymi powinno być stworzone z wykorzystaniem grafiki wektorowej, aby było skalowalne bez utraty jakości. Innym warunkiem, niemniej istotnym, jest jego estetyczna prostota i ograniczona ilość kolorów (teoretycznie dopuszczalna jest maksymalnie ilość 3 kolorów), inną kwestią jest sama idea i połączenie marki, bądź nazwy z symbolem.

Firmowy obraz

Sama idea logo firmowego, czy logotypu jest szalenie istotna dla kreowania marki firmy lub produktu. Ludzie zapamiętują obrazy, stąd wynika tak wielkie znaczenie logo dla przedsiębiorstw. Tworzymy obraz, który nierozerwalnie będzie połączony z naszą marką, za jego pomocą właśnie, ludzie będą zwracać uwagę na nasze produkty, bądź usługi. Logo ma być wizytówką graficzną, podstawą identyfikacji wizualnej firmy.

Logo ma za zadanie wyróżniać firmę spośród innych w danej branży, a jednocześnie być znakiem, który niesie ze sobą pewien przekaz i ideę, której bezpośrednim odbiorcą jest klient. Samo tworzenie dobrego logo wiąże się bezpośrednio ze strategią marketingową i charakterem wewnętrznym firmy, nie zawsze z produktem. Apple z pewnością nie zajmuje się dystrybucją jabłek na świat, jest jednak znakiem, który łączy się z nazwą firmy. Gdy widzimy nadgryzione jabłko, nasza świadomość natychmiast podpowiada nam Apple. Właśnie na tym polega fenomen dobrze stworzonego logo. Jest rozpoznawalne i bez trudu kojarzy się z firmą.

Jak przygotować plik do druku?

Zastanawiasz się, w którym momencie powinno się pomyśleć o przygotowaniu pliku do druku? Odpowiedź brzmi: dokładnie w tym samym, w którym w naszym umyśle pojawi się pomysł stworzenia projektu graficznego. W jaki sposób przygotować plik, aby jego drukowana wersja w pełni odzwierciedlała to, co widzimy na monitorze? Poruszymy właśnie tę kwestię.

Przede wszystkim spady

Gdy tworzymy projekt, który ma zostać wydrukowany, warto zwrócić uwagę na aspekt spadów drukarskich. Jeżeli chcemy uniknąć białych ramek, bądź uciętych literek, czy grafik, należy wziąć pod uwagę nawierzchnię nadrukowywalną i powiększyć projekt o 3mm z każdej strony, chyba że decydujemy się na strony widzące, czyli projekt otwierany. Wówczas należy ominąć spady wewnętrzne, by uniknąć sporej, 6mm-trowej pustej przestrzeni między stronami wewnętrznymi, tzw. widzącymi.

Gdy już wielkość jest dobra, czas na kolory

W momencie, gdy decydujemy się na projekt drukowany bardzo ważnym aspektem jest odpowiedni schemat kolorystyczny. Niestety kolory, które widzimy na monitorach, a te drukowane różnią się od siebie, ponieważ są stworzone w innych modelach barw. Jeżeli chcemy uzyskać dobry efekt kolorystyczno-wizualny, to najbardziej zbliżony do rzeczywistego wydruku będzie model barw CMYK i ten jest preferencyjny w większości drukarni, o ile nie wszystkich.

A jednak wielkość ma znaczenie

Zdjęcia, które decydujemy się osadzić w pliku, muszą być odpowiedniej rozdzielczości i jakości. Najczęściej drukarnie wymagają 300 dpi, aczkolwiek w przypadku dużych formatów 200 dpi jest dopuszczalne, a nawet często preferowane, by uniknąć sytuacji zbyt „ciężkich” plików, czyli tych o wielkich rozmiarach, które nie chcą wysłać się ze standardowej skrzynki e-mailowej.

Już ostatni krok…

Teraz, gdy już zastosowaliśmy wszystkie pozostałe zabiegi upiększające, pozostała kwestia „zapisz jako”, czyli jakiego formatu plik wysyłamy drukarni. Zwykle najmilej widzianym jest plik PDF z funkcją edytowania, tzw. edytowalny PDF, aczkolwiek zdarza się, że akceptowalna jest spłaszczona mapa bitowa o rozszerzeniu .tiff.

Idealnie!

Teraz plik jest w pełni przygotowany do druku i śmiało możemy go wysyłać do realizacji w drukarni. Te zabiegi gwarantują brak rozczarowania, gdy już zobaczymy wersję drukowaną. Sami widzicie – to proste.

 

Foldery, katalogi, gazetki reklamowe- jak się to u nas robi

Uwielbiamy tworzyć grafikę reklamową, a jednocześnie cenimy interakcje międzyludzkie, tak więc zdecydowaliśmy się opowiedzieć Wam, jak to u nas działa.

Niczym samuraje

Mamy swój wewnętrzny kodeks, który mówi nam, w jaki sposób i na co zwracać szczególną uwagę przy tworzeniu katalogów. Jednym z punktów, według których postępujemy to wykorzystanie trwałych atutów firmy, w tym stylu czcionki używanej na stronie, logo firmy, czy barw firmowych. Zachowanie spójności daje firmie wizerunek trwałej i wiarygodnej jednostki, do której warto wracać.

Folder to sztuka dla klienta

Projektowanie to sztuka i tak do tego podchodzimy, aczkolwiek tworzenie katalogów reklamowych to artyzm połączony z wnikliwą analizą zarówno marketingową, jak i matematyczną. Katalog to miejsce, gdzie możemy wykorzystać przestrzeń, jakiej nie mamy np. na ulotce, innymi słowy, to rozszerzona powierzchnia do pełnego wykorzystania i zaprezentowania firmy, a także oferowanych produktów lub usług.
Sam projekt folderów reklamowych to sztuka tworzenia, ale pod kątem odbiorcy, bo on jest adresatem naszej małej-wielkiej sztuki, czyli broszur, folderów, czy ulotek. Zdajemy sobie też sprawę, że dobrze zaprojektowany katalog, to nie taki, w którym zasypujemy klienta fachowymi informacjami, a utwierdzamy go w przekonaniu, że dokonał wspaniałego wyboru, gdy zdecydował się na usługi reklamowanej firmy.

Katalogi klejone, czy katalogi szyte – co wybrać?

Dostosowuje materiały do indywidualnych możliwości i potrzeb klienta. Zajmujemy się fachowym doradztwem w zakresie graficznych i drukarskich zleceń, co nas zdecydowanie wyróżnia spośród innych firm. Częstym na przykład zadawanym nam pytaniem jest, jakiego rodzaju katalogi są lepsze, te szyte, czy sklejane. Nie ma na to do końca jednoznacznej odpowiedzi. Te szyte będą nieznacznie trwalsze, ale pozostawiamy tę kwestię raczej gustowi estetycznemu klienta, niż naszym preferencjom.

Do czego służą gazetki reklamowe

W przypadku gazetek zdecydowanie bardziej istotny jest już tekst. O ile katalogi to raczej skrót wiadomości ubrany w gustowną grafikę, to gazetka reklamowa ma posiadać informacje w nieco dłuższej formie. Największą trudnością przed którą stajemy, jako twórcy gazetek jest stworzenie tekstów reklamowych tak, aby zapadały głęboko w pamięć odbiorcy i zachęcały do przeczytania całości, dlatego wcześniej zawsze staramy się stworzyć listę najistotniejszych aspektów oraz ustalić tematykę całej gazetki, by dobrać najbardziej trafne określenia i styl pisarski.

A plakaty tworzymy tak…

Plakaty reklamowe to zupełnie odrębna część grafiki reklamowej. Przy tego typu zleceniach tak naprawdę tworzymy obraz, który w graficznej, estetycznie interesującej formie, bazujący na ciekawych i chwytliwych sloganach, tworzy całość, obok której nikt nie przejdzie obojętnie. To obraz, który musi zapaść w pamięć.

Tworzymy całym zespołem

Każdy projekt wykonujemy czerpiąc inspirację od siebie nawzajem. Jesteśmy zgranym zespołem, który wymienia kreatywne pomysły i wzajemnie poddaje sobie kolejne. Nie stronimy także od konstruktywnej krytyki, dzięki czemu wspólnie tworzymy projekty niemalże doskonałe, tak aby spływały do nas jedynie gratulacje, zamiast reklamacji. Dzięki temu, że radzimy się siebie nawzajem możemy z dużym prawdopodobieństwem oszacować, czy dany projekt ma szanse przyciągnąć klientów.

Na końcu zawsze druk

Ostatnim etapem naszej twórczej drogi jest już sam druk gotowych gazetek reklamowych, druk broszur, czy druk ulotek. Nie akceptujemy półśrodków i nasze projekty dopieszczamy tak, aby zachwycały po wydrukowaniu.

Zdjęcia w grafice

Ulotki, foldery, katalogi, plakaty, banery, gazetki firmowe, gazetki promocyjne, wszystkie materiały reklamowe, bez wyjątku – zdjęciami stoją. Zatem, jak jest z wykorzystywaniem zdjęć w grafice? I gdzie szukać zdjęć, które można bez strachu używać w projektach komercyjnych, czy na stronach?

Przede wszystkim, aby móc wykorzystywać zdjęcia, musimy mieć do nich prawa. Łatwiej jest, jeśli sami je wykonamy lub zrobi je dla nas fotograf, wtedy kupując od niego zdjęcia, powinniśmy zadbać o przekazanie praw do ich wykorzystywania. Jednak, czasami potrzebne są ilustracje zdjęciowe, których możemy nie mieć w naszych zbiorach. Wtedy mamy do dyspozycji setki portali ze zdjęciami – darmowymi lub płatnymi. Jednak zawsze musimy sprawdzać tzw. licencje, czyli dopuszczalny przez portal i autora zakres wykorzystywania fotek.

Nazwy licencji i symbole chyba zostały stworzone z myślą, by nikt ich nie zrozumiał. Prawo jest pełne określeń, których przeciętny czytelnik nie zrozumie. Stąd postanowiliśmy przetłumaczyć symbole na język polski i nieco przybliżyć ich skomplikowany charakter.

Domena publiczna CC0 to licencja, według której wolno nam pobierać, modyfikować do woli i udostępniać, także komercyjnie, dane zdjęcie. Szukamy więc fotek oznaczonych właśnie tym symbolem tak, aby nie obawiać się o prawne konsekwencje. Pliki tego typu nie podlegają obostrzeniom prawa autorskiego. Zdecydowanie radzimy przykładać do tego wagę, gdyż konsekwencje bezprawnego wykorzystania zdjęć mogą być bardzo przykre.

Inną, bardzo często wykorzystywaną przez portale licencją jest Royalty Free, która pozwala na wykorzystywanie wielokrotnie zdjęć po uiszczeniu JEDNORAZOWEJ zapłaty. Takie zdjęcie może być modyfikowane i nie wymaga ponowienia płatności przy kolejnym użytkowaniu.

Copyright to kolejna licencja, tym razem jednak to już poważniejsza kwestia. Wchodzą w grę prawa autorskie. Całość tej licencji reguluje w Polsce Ustawa z dnia 4 lutego 1994 o prawach autorskich. Jest to chroniona własność intelektualna autora i nie można jej wykorzystywać bez zgody.

Jeśli chcielibyśmy się przyjrzeć licencjom bliżej, to pojawiają się cztery główne warunki:
– Uznanie autorstwa (skrót: BY), czyli zezwolenie na publikację z umieszczeniem danych autora. Możemy rozporządzać zdjęciem, pod warunkiem, że podpiszemy je.
– Użycie niekomercyjne (skrót: NC), czyli opcja z zezwoleniem na publikację, dystrybucję i użytkowanie dzieła tylko w celach niekomercyjnych. Tutaj możemy posługiwać się zdjęciem, aczkolwiek wszelkie firmowe wykorzystanie zupełnie odpada.
– Bez utworów zależnych (skrót: ND), czyli część, gdzie nie można zmieniać dzieła, jedynie używać oryginału i to również w całości. Krótko mówiąc nie modyfikujemy, nie pokazujemy nigdzie fragmentów, a jedynie oryginalną całość. Nie możemy też zmieniać minimalnych szczegółów, ani tworzyć na podstawie owego dzieła.
– Na tych samych warunkach (skrót: SA), zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie pochodnych dzieł, pod warunkiem że będą one opublikowane na takiej samej licencji. Wszystko, co powstanie z tego zdjęcia ma takie same prawa licencyjne, co „matka”.

Inne licencje to jedynie skład tych warunków, często połączone są CC-BY-NC, czyli użycie niekomercyjne. Należy przykładać szczególną uwagę do wyżej wymienionych symboli, gdyż bezprawne użycie zdjęcia grozi sporymi konsekwencjami prawnymi. Mamy nadzieję, że udało nam się w sposób prosty i klarowny pokazać, czym są w rzeczywistości te dziwne „znaczki” przy zdjęciach. Zapewniamy, to nie losowe literki i mają ogromną wagę. Tak więc sięgajcie do naszej małej „ściągi” w razie wątpliwości.

Chciałbyś porozmawiać twarzą w twarz?Umów się na spotkanie

Kontakt

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji

Chętnie odpowiedmy na wszelkie Twoje wątpliwości.

Advert House

ul. Brukowa 12
91-341 Łódź

Adres e-mail
biuro@adverthouse.pl

Telefon:
+48 606-221-784

Imię i nazwisko (wymagane)
Adres email (wymagane)
Telefon
Treść wiadomości

Advert House – reklamujemy, używając najnowszych trendów, nasi graficy to mistrzowie kreatywności, którzy zadbają, aby obok Twojej reklamy nikt nie przeszedł obojętnie. Bo przecież o reklamie wiemy wszystko.

Działamy w obszarze reklamy i marketingu. Grafika reklamowa i druk materiałów reklamowych, to nasze dwie główne specjalności. Łódź, to miasto, w którym mieści się nasza siedziba, ale obsługujemy klientów z całej Polski.

Naszą firmę tworzą nieszablonowo myślący ludzie, którzy znają się na swojej pracy, co potwierdzają zadowoleni z naszej pracy klienci.
Projektujemy używając najnowszych trendów, bo nasi graficy dbają o to, aby wszystkie materiały reklamowe były ciekawe i rzucające się w oczy klientów. Natomiast drukowane przez nas m.in. foldery reklamowe czy plakaty są wykonywane terminowo, a także charakteryzują się wysoką jakością.
Wykonujemy najróżniejszego rodzaju materiały reklamowe. Można u nas zamówić między innymi broszury reklamowe oraz druk broszur. Można zlecić nam projektowanie folderów reklamowych. Dla naszych klientów wykonujemy także między innymi katalogi klejone oraz katalogi szyte. W naszej ofercie znaleźć można również projektowanie plakatów reklamowych. Do naszych zadań należy również projektowanie katalogów reklamowych i projektowanie gazetek reklamowych.

U nas znajdziesz również druk wszelkiego rodzaju materiałów, w tym druk ulotek – do tej pory najpopularniejszej formy tradycyjnej reklamy. A wszystko szybko, tanio i w wysokiej jakości.

Gazetki reklamowe to kolejna z pozycji w naszej ofercie. Jako, że o druku wiemy wszystko, znajdziecie u nas nie tylko projekty, ale i druk gazetek reklamowych. Druk u nas to atrakcyjne ceny, szybki czas realizacji oraz terminowość.
Wraz z klientami ustalamy projekty wszystkich prac, które pomagają im pokazać się na rynku z jak najlepszej strony oraz przyciągnąć zyski. Niemożliwe nie istnieje, wystarczy znaleźć odpowiednią drogę do celu, z takim podejściem nasz zespół tworzy najbardziej kreatywne i trafne reklamy, nawet dla najbardziej wymagających klientów.

Zapraszamy do naszej siedziby i zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego. Odpowiemy na wszystkie Państwa pytania.

Odpowiedzi na częste pytania.

© 2015 Advert House, Wszelkie Prawa Zastrzeżone